Arkasında Twitter‘ın gücü bulunan kısa video paylaşma servisi Vine 40 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Henüz haziran ayındaki rakamlara baktığımızda 13 milyon olan Vine’ın yükselişi katlarcasına. Çünkü birkaç ayda 3 katı kullanıcı sayısına ulaşmayı başardı. Henüz çok fazla tanınan bir servis olduğunu da söylemek mümkün değil.
Bu rakama çıkışındaki en büyük etkenlerden birisi de hiç kuşkusuz Vine’ın Android uygulamasının aldığı popülarite. Bir de dipnot vermek gerekirse bu rakam aktif kullanıcı sayısını da belirtmiyor. Bu da nedir diye üye olup beğenmeyen, kullanmayan kullanıcılar da bu rakamın içerisinde yer alıyor. Bir diğer dikkat çekilmesi gereken nokta da İnstagram‘ın Vine’ın hemen ardından getirdiği video paylaşma özelliği ile (yani 20 haziran) Vine’ın da kullanım oranı bir hayli düşmüş. Bu veriyi Marketing Land sunuyor. Topsy de bu konudaki bir verisinde de Instagram’ın twitter üzerinde video paylaşımının Vine’ın twitter’da video paylaşım oranını 6′ya katlamış olması. Buradan da anlaşılacağı gibi Instagram çok yerinde hayati bir hamle yaparak geç kalmadan yerini güçlendirerek korumuş oldu.
Günlük verilere baktığımızda ise Instagram’da Vine’dan 6 kat daha fazla paylaşım yapıldığını görüyoruz. Instagram’ın video paylaşımının yanınad fotoğrafı da sağlaması, daha doğrusu fotoğraf çıkışlı olması ona büyük bir avantaj sağlıyor.
Vine’ın 40 milyon kullanıcı sayısına ulaşması önemli bir kilometre taşı ancak Instagram ile giriştiği mücadeleyi kazanmak istiyorsa sayılara değil aktif kullanıcılara ihtiyaç duyacak.
0 Yorumlar